Emocje –co właściwie mamy z nimi robić.

"

Zacznij czytać

„Myśli wywoływane są przez napór nagromadzonych uczuć. Na przykład wokół jednego uczucia może z czasem powstać dosłownie tysiące myśli”

David R.Hawkins „Technika uwalniania”

Fizycy kwantowi dowiedli, że emocje gromadzą się w postaci cząsteczek energii, które – jeśli wypieramy, tłumimy, uciekamy, osądzamy – to  zatrzymują się między atomami i cząsteczkami, co można porównać do zapchania filtra. Kiedy emocja materializuje się czyli pojawia się w formie dolegliwości ciała fizycznego, zaczynamy chodzić po lekarzach 🙂

Aby poradzić sobie z uczuciami wykorzystujemy obecnie trzy główne sposoby:

– tłumienie i wypieranie uczuć. To pierwsze dzieje się świadomie, drugie nieświadomie. Nie chcemy, by uczucia nam przeszkadzały, poza tym nie wiemy co z nimi zrobić. Wypieramy je ponieważ towarzyszy im poczucie winy, strachu, a to sprawia nam dyskomfort, cierpienie, złe samopoczucie. Od dzieciństwa jesteśmy programowani, że pewnych uczuć nie wolno wyrażać, bo „nie wypada się tak zachowywać”, „druga osoba obrazi się”, „chłopcy nie płaczą” itp.  Za każdym razem, gdy zaczynamy się obawiać, że ta konkretna emocja może się ujawnić, spychamy ją kolejny raz trwale do podświadomości.

Wyparte emocje ujawniają się na dwa sposoby: zaprzeczenia (nie, to nie moja emocja, wcale tego nie czuję) oraz lustra (w psychologii nazwa się to projekcją) – druga osoba pokazuje Ci, co w Tobie jest do zmiany.

Tłumienie, skutkuje poważnymi blokadami emocjonalnymi oraz zatrzymaniem psychiki na pewnym etapie rozwoju.

– wyrażanie uczuć. Pozwala na częściowe wypuszczenie wewnętrznego napięcia, lecz nie oznacza pozbycia się emocji. To bardzo ważna kwestia, która powinna być zrozumiana, ponieważ wielu ludzi myśli, że uwalnia się poprzez np. krzyk na dziecko. W rzeczywistości jest odwrotnie. To uczucie zostaje schowane w podświadomości jeszcze głębiej. W takiej sytuacji osoby odczują nasz atak i sami będą musieli stłumić tą emocję. Dlatego wyrażanie negatywności prowadzi do pogorszenia i rozpadu relacji. Znacznie lepszym wyjściem jest przyjęcie odpowiedzialności za własne emocje i zneutralizowanie ich.

– ucieczka. W tej sytuacji unikamy uczuć, udajemy, że ich nie ma, odwracamy uwagę. Możemy unikać kontaktu ze swoim wnętrzem i za pomocą niezliczonych zajęć nie dopuszczać do siebie uczuć. Chwila samotności, pozostanie ze swoimi uczuciami i myślami to dla takich ludzi koszmar.

Zacznij żyć uważnie. Przyglądaj się swoim emocjom i myślom. Poniższa praktyka, stosowana sumiennie, zaczyna działać cuda w naszym życiu. Spróbuj poddać się jej:

  • Co zrobić w sytuacji np. irytacji.
  • Po pierwsze zaakceptuj fakt, że czujesz się poirytowany i że to jest w porządku. Taka jest cena za bycie człowiekiem. Pozwól sobie w pełni odczuwać to rozdrażnienie bez nadawania mu znaczenia, ani brania go do siebie, osądzania. Zamiast stawiać mu opór, otwórz się na nie i na jego intensywność. Zobacz, że jest ono tylko energią negatywności. Dzięki tej obserwacji będziesz mógł uczynić je bezosobowym. Następnie zadaj sobie pytanie, czy zgadzasz się puścić tę energię.
  • Sekret częstego i konsekwentnego stosowania mechanizmu poddania polega przede wszystkim na tym, że w każdym działaniu trzeba mieć tę intencję. To podstawa. Musisz chcieć porzucić dane uczucie bardziej, niż je zatrzymać.
  • Bardzo dobrze jest zaczynać dzień od uwalniania i odpuszczania myśli i uczuć dotyczących własnych oczekiwań. Można wyobrazić sobie idealny bieg spraw, a następnie uwolnić i odpuścić wszystkie negatywne myśli, które wyłaniają i przeczą temu scenariuszowi.
  • Następnie przed snem dobrze jest poddać wszystko, co przejawiło się podczas dnia, a zostało przeoczone lub nie było czasu, by się tym zająć. Nazywa się to oczyszczaniem i większość osób odkrywa, że po tym lepiej śpi.
  • Kolejne rozwiązanie to prowadzenie dziennika, który pomoże śledzić postępy. Można zapisać sobie, że celem jest nieustanne poddawanie i odpuszczanie, i notować rezultaty.                                             

W artykule wykorzystano treści z książki David R.Hawkins „Technika uwalniania”

                                                                                                                                          Z miłością i wdzięcznością

Autorka wpisu

Beata

Komentarze

Data publikacji

18 maja 2022

Zapisz się na newsletter

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments